Eindelijk naar China



Mijn avontuur in Italië verliep volkomen anders dan verwacht. In plaats voldoende geld te hebben verdiend om een buffer voor mijn reis naar China op te bouwen, heeft mij dit alleen maar geld gekost. Enigszins verbouwereerd ben ik anderhalve week geleden met Flixbus terug naar Nederland gereden.

Ik was bijna door mijn geld heen en mijn vertrouwen in God is wederom op de proef gesteld. Was er twijfel? Uiteraard. Maar dit heeft nimmer de overhand gekregen.

De sollicitatieprocedure met Teach in China heb ik gewoon door laten lopen. Vorige week ben ik via Skype voorgesteld aan Amanda, de principal van de school in Shantou. Of ik een Engels kinderliedje wilde zingen. Row, row, row your boat. Het gesprek heeft niet langer dan 5 minuten geduurd. De volgende dag kreeg ik de bevestiging dat ik 3 september kan beginnen.

Een goede vriend heeft mijn vliegticket betaald. Via het Straatpastoraat heb ik een bijdrage gekregen om afgelopen 2 weken door te kunnen komen. En een vriendin heeft toegezegd een bedrag naar mij over te maken om de eerste weken in China te kunnen overleven. Een andere vriend heeft zijn fotocamera beschikbaar gesteld.

Aanstaande maandag ga ik wederom met de trein naar Brussel-Zaventem. Vandaar vlieg ik via Shanghai naar Hong-Kong.

Reacties