Een jaar lesgeven in China?


Vorige week maandag kwam ik al surfend op de website van Teach In China Project terecht. Via de website heb ik een reactie gestuurd en dezelfde dag ontving ik een e-mail van Kevin. Hij was onder de indruk van mijn CV en wilde zo snel mogelijk telefonisch contact met mij. Ik mailde mijn telefoonnummer en binnen 5 minuten ging mijn telefoon. Een leuk gesprek gehad en hij nodigde mij uit voor een Skype-interview. Vorige week woensdag hebben we een uur met elkaar gesproken en voor hem was het duidelijk: ik moet naar China.

Afgelopen week heb ik meerdere keren om bevestiging gevraagd en ook gekregen. Afgelopen zondag bezocht ik de dienst van One Love Chinese International Church. De boodschap ging over de 3 stadia van bekering:

1. Bewust worden van het feit dat God wil dat we ons aan de Wet houden;
2. God creëert omstandigheden waardoor wij steeds minder gaan zondigen;
3. God stuurt je naar een plek waar je niet meer kunt zondigen.

Fase 1 begon bij mij zo'n 10 jaar geleden. Fase 2 begon vlak na mijn doop op 6 maart 2011, bijna 7 jaar geleden. Ik hoop dat fase 3 binnenkort begint en dat God deuren voor mij opent om een jaar lang in China te mogen werken.

Reacties